سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت عیارآنلاین، شبکه تحلیلگران فناوری ایران(ایتان) طی نامه‌ای خطاب به زنگنه وزیر نفت، پیشنهاداتی برای سهمیه‌بندی بنزین و تعیین قیمت بنزین آزاد ارائه کرد. در این نامه آمده است: اتخاذ راهبرد قیمتی ـ مقداری در تخصیص سهمیه ماهانه 60 لیتر بنزین 400 تومانی به هر خانوار بدون افزایش قیمت و همچنین افزایش قیمت بنزین آزاد می­‌تواند منافع بیشتری را از نظر “عدالت در تخصیص یارانه بنزین”، “کنترل انتظارات تورمی و تورم”، “کاهش مصرف و افزایش صرفه‌جویی” نسبت به افزایش قیمت انواع بنزین تامین کند.

متن کامل نامه‌ی شبکه تحلیلگران فناوری ایران (ایتان) به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس زنگنه

وزیر محترم نفت

باسلام واحترام؛

پیرو اظهار نظر جنابعالی مبنی بر مشخص شدن قیمت بنزین در روزهای آینده، وبا توجه به فعالیت‌های کارشناسی انجام شده در شبکه و در جهت کمک به تصمیم‌گیری آن وزارت، در ادامه مواردی را به استحضار می رساند:

1- اجرای طرح کارت هوشمند سوخت و سهمیه‌­بندی بنزین در خرداد ماه سال 86 و اجرای گام اول قانون هدفمند کردن یارانه­‌ها در دی­ماه سال 89 رشد مصرف بنزین کشور را متوقف کرد. با توجه به تورم عمومی کشور در دو سال اخیر، هزینه­‌های حمل­‌و­نقل عمومی افزایش پیدا کرده است اما تثبیت قیمت بنزین طی این دوره و اجرا نکردن گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه­‌ها باعث کاهش ارزش واقعی بنزین نسبت به ابتدای اجرای گام اول این قانون شده است. در نتیجه صرفه مصرف بنزین برای استفاده خودروهای شخصی بیشتر شده است و همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌شود، مصرف بنزین در سال 91 نسبت به سال­های قبل آن مجددا روندی افزایشی یافته است. در حال حاضر وزارت نفت قصد دارد برای پاسخگویی به نیاز داخل مقداری بنزین وارد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو